Projecten

Professionalisering en ontwikkeling van het onderwijs, kwam voort uit de vragen die er spelen en speelden.
Daarbij heb ik goede ervaringen opgedaan met de principes van co-creatie.


Met de klant ging  ik dan op zoek naar de balans en verbinding tussen:
inhoud (visie, koers, les of programma),
gedrag of handelen (leerlingen, studenten, leraren, managers),
organisatie (roostering, groeperingsvormen, systemen) en
sturing (management/leidinggeven).

Waar mensen in (school)organisaties samenwerken is het van belang dat zij gedeelde waarden hebben. Dit is de basis voor een gezamenlijk gedragen visie. In co-creatie met de klant bespreek en onderzoek ik de balans tussen de onderscheiden gebieden.

 

De autonome professionals en de manier waarop zij werken, maken in de organisatie het verschil.

 

Het succes is zichtbaar in het ‘zijn’, en de mate waarin de (school)organisatie en de mensen die daar werken congruent worden in hun handelen in relatie tot hun visie en doelen. Kortom: Doen mensen wat ze zeggen dat ze doen?

Benieuwd of er een match bestaat tussen uw uitdagingen en mijn benadering?

Neem contact op om vrijblijvend te sparren.